شرایط استقرار واحدهای دانش بنیان در شهرک های صنعتی اصفهان فراهم است

شرایط استقرار واحدهای دانش بنیان در شهرک های صنعتی اصفهان فراهم است

  • 1402-02-11
  • گروه مهندسی نیکان

  مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان گفت: شرایط خوبی برای استقرار واحدهای دانش بنیان در سه شهرک صنعتی این استان از جمله نجف آباد۲، خمینی شهر و شهرک بزرگ فراهم شده است.

170284832.jpg

رسول سواری روز دوشنبه   افزود: علاوه بر این شهرک‌های صنعتی سگزی، مورچه خورت و رنگسازان هم به نسبت از ظرفیت های لازم برای استقرار واحدهای دانش بنیان برخوردار هستند.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان اظهار داشت: یکصد کارگاه برای واحدهای دانش بنیان در نظر گرفته شده که در زمان حاضر ۴۰ واحد از کارگاه‌ها در شهرک‌های صنعتی نجف آباد ۲، خمینی شهر و شهرک بزرگ در حال ساخت است.
وی اضافه کرد: در زمان حاضر تعدادی از این کارگاه ها آماده واگذاری به شرکت های دانش بنیان است و بقیه آنها تا پایان نیمه اول سال جاری آماده واگذاری خواهد شد.
سواری گفت: در مجموع ۷۰۰ شرکت دانش بنیان در استان اصفهان وجود دارد که حدود نیمی از آنها نیاز به مکان برای استقرار دارند و بخشی از آنها توانایی لازم برای خرید زمین و احداث شرکت دارند.
وی با بیان اینکه اولویت‌های ملی و استانی برای واگذاری کارگاه به شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد، خاطرنشان کرد: با واگذاری پنج ساله این کارگاه‌ها به شرکت‌های دانش بنیان، زمینه رشد این واحدها برای دستیابی راحت‌تر به تولید انبوه و تجاری سازی فراهم می شود.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان افزود: واحدهای دانش بنیان مرحله ابتدایی تولید آزمایشی را در شهرک علمی و تحقیقاتی طی می‌کنند و پس از رشد به مرحله تجاری سازی می‌رسند و در نهایت در شهرک‌های صنعتی مستقر می‌شوند.

  ۸۰ شهرک صنعتی مُصوب در اصفهان وجود دارد که از این تعداد ۷۵ شهرک عملیاتی شده و در حال واگذاری است.

تاکنون ۵۰ درصد از شهرک های این استان به ظرفیت نهایی خود رسیده‌اند.
هم‌اینک بیش از ۱۴۰ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مُصوب و فعال استان اصفهان مشغول کار هستند.

پیوست ها

هیچ پیوستی یافت نشد

پیام بگذارید